מעצבים את הבית-עולם טכנולוגי ועשיר גם בחלל הבית- ראיון מדליק

תכנון ומפרט דירות קבלן

התכנון והמפרט של דירות קבלן רבות המוצעים בשוק אינם מותאמים ללקוחות ולצרכיהם הספציפיים,

כתוצאה מכך, לקוחות משקיעים אלפי שקלים מיותרים בביצוע השינויים הנדרשים

תכנון מראש של דירת קבלן כשהיא עדיין "על הנייר", מאפשר להתאים את הדירה לצרכי הלקוחות והם יכולים לקבל דירה בסטנדרט ובאיכות הרבה יותר גבוהים ובתקציב ידוע מראש

מדורי העיצוב בעיתונים מלאים בכתבות על דירות קבלן שעברו שינויים והתאמות על ידי מעצבות ומעצבי פנים. מה שלא רואים בתמונות אלה הם הקשיים שעברו הלקוחות בדרך לשינוי. השינויים בדיעבד דורשים מו"מ עם הקבלן לשינוי הסטנדרט, ועלולים לעלות לקוח אלפי שקלים מיותרים. למשל, בהזזת קיר, נדרשים שינויים רבים הנגזרים מכך, למשל שינויים בחשמל, בצנרת או במיזוג, שלא תמיד מתומחרים מראש בעלות רכישת הדירה.

בשנים האחרונות, ניתן לזהות מגמה בקרב הלקוחות הדורשים או מחפשים דירות ברמה גבוהה יותר מאלה שהקבלנים נוהגים למסור, ואז השינויים בדיעבד מאלצים אותם להתפשר או מייצרים עבורם עלויות מאוד גבוהות הנובעות מהשינוי. בנוסף, תהליך הרכישה הופך מאוד מורכב ומסובך- כל ההתנהלות של הדייר מול היזם הופכת למסורבלת ונעשית באמצעות מחלקה בשם "מחלקת שינויי דיירים". לקוחות הרוכשים דירות קבלן, יכולים לחסוך לעצמם הרבה כאב ראש והוצאות מיותרות, לו יתכננו מראש את הדירה כשהיא עדיין בשלב התוכניות.

שינוי מגמות בשיח בין משווקי הדירות לקונים

היום ניתן לזהות מגמה של שינוי בשיח בין משווקי הדירות ליזמים וקבלנים במטרה ליצור מספר אפשרויות תכנוניות לכל דירה. על מנת להתאים את הפרויקטים לקהלי היעד, משלבים  מעצבי פנים בשלבי התכנון המוקדמים. תכנון מראש, מאפשר ללקוחות להיכנס לדירות בסטנדרט בניה גבוה יותר, המותאם בדיוק לצרכיהם ולטעמם.גישה תכנונית זו משנה למעשה את מה שרובנו מכירים על דירות קבלן. אסף נפוסי מ"נפוסי גרופ" חברת שיווק נדלן מציין כי בפרויקטים שהוא משווק הוא פועל בשני מישורים, מול היזמים ומול הדיירים. "על בסיס ניסיוננו בשווק מאות דירות אנו ממליצים ליזמים להתאים עצמם ללקוחות הן באמצעות בחירת ספקים איכותיים ומוכרים והן מבחינת תכנון הדירות בשלב מקדים בהתאם לפידבקים המגיעים מלקוחות". נפוסי מדגיש כי הוא  מעודד את הדיירים להשתמש בשירותים של מעצב. "זה מאפשר ללקוחות להגיע לרמת מפרטים הרבה יותר גבוהה, הפרויקט כולו ממוצב הרבה יותר גבוה וכך זה מעלה את ערך הדירות עבור הלקוחות".

לייה גיל, בעלת סטודיו לתכנון ועיצוב פנים המתמחה בין השאר, בתכנון דירות קבלן עבור לקוחותיה מסבירה: "כשלקוח מגיע אלי לתכנון דירת הקבלן כאשר הוא נמצא עדיין בשלב התוכניות, אני יכולה לסייע לו למקסם בצורה הטובה ביותר את הפוטנציאל הקיים בה, תוך התאמה לצרכיו. אנחנו מקיימים סדרת פגישות, במהלכן מתאימים את התכנון לצרכים של הלקוחות, מגדירים תקציב, לוחות זמנים והנדסת אנוש. למעשה משלב ההתחלה, הוא כבר יכול לדעת כיצד תראה התוצאה הסופית ומה העלויות הצפויות מבלי שיהיו הפתעות בדרך".

למעשה, אם הלקוחות היו יודעים מראש מהי התוצאה הסופית הרצויה עבורם, ניתן במבנה הקיים להתאים את תכנון הפנים לצרכי הלקוח. בנוסף, במידה והתהליך נעשה על ידי כמה דיירים יחד, ניתן לנהל מו"מ מול ספקים ולצייד את הבית במוצרים יוקרתיים ואיכותיים שיעניקו להם חווית מגורים ייחודית.

השתתפו בהכנת הכתבה:

אסף נפוסי מ"נפוסי גרופ" חברת שיווק נדלן

לייה גיל בעלת סטודיו לתכנון ועיצוב פנים

תמר קרן ניהול, פיתוח עסקי ושיווק לעסקים בתחום הנדלן

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת?

ענו על כמה שאלות קצרות ותנו לנו לחפש עבורכם את הדירות המתאימות לכם ביותר!

אתר זה משתמש בקבצי "עוגיות" (Cookie) וטכנולוגיות דומות אחרות, אשר עוזרות לנו לעקוב אחר האופן שבו משתמשים עושים שימוש בשירותים שלנו, ואוספות מידע סטטיסטי מצטבר והעדפות משתמש. אנו מתקשרים עם צדדים שלישיים שמסייעים לנו בניתוח השירותים שלנו, האתר והמבקרים בו. צדדים שלישיים אלו אינם מורשים לעשות שימוש במידע שנאסף באתר אלא למטרה זו. המשך גלישתך באתר מהווה את הסכמתך לקבצי העוגיות שבו. למידע נוסף ראה את מדיניות הפרטיות.

דילוג לתוכן